Google+ Followers

czwartek, 15 czerwca 2017

Dąbrówka rozłogowa - skrzynkowe odkrycie !

Znacie tę niepozorną roślinkę? To dąbrówka rozłogowa - pewnie jakaś odmiana najbardziej pospolita, ale potencjał ma!
Powoli zaczynam go dostrzegać, choć do tej pory traktowałam ją trochę po macoszemu.
A wszystko zaczęło się od nasadzeń skrzynkowych: zazwyczaj sadzę pelargonie, ale na północne okna postanowiłam kupić małe begonie stale kwitnące. No właśnie, małe. I jakoś tak w tych skrzynkach pustawo się zrobiło a dokupić jakoś nie po drodze.
Nie wiem, jak Wy, ale ja robię obchód po ogrodzie w takich przypadkach...
Znalazłam żurawki, które podzieliłam i.. dąbrówkę rozłogową...Posadziłam i wygląda to tak:




W tej chwili jeszcze nie ma szału, ale wierzę, że rozrośnie się na tyle, by zasłonić boki donic.

Dąbrówka, to bardzo wdzięczna roślina, o której więcej możecie przeczytać tutaj.
Od siebie mogę dodać, że pięknie się przebarwia jesienią, nie jest zbyt wymagająca, świetnie wygląda przy zbiornikach wodnych , mocno się rozrasta przez rozłogi i pięknie kwitnie.

Na chwilę obecną wygląda tak:



Kwitnąca tak:


 a w barwach jesieni tak:


Same plusy, a co z minusami? Ja dostrzegam jeden: mocno się rozrasta i może szybko opanować dość duży teren przy okazji zagłuszając inne rośliny...

Ciekawa jestem, czy ktoś z Was zastosował podobne nasadzenie donicowe? Dajcie znać lub pokażcie.

Pozdrawiam,
K.







2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Roślina niekoniecznie widoczna - raczej z tych niepozornych, ale zgadzam się, jest piękna zwłaszcza jesienią :)
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń